Komisja Europejska przyjęła  wstępne porozumienie z Parlamentem Europejskim i Radą w sprawie rozporządzenia o użytkowaniu gruntów, zmianie użytkowania gruntów i leśnictwie (LULUCF) w celu zwiększenia unijnego celu pochłaniania dwutlenku węgla netto przez naturalne pochłaniacze do 310 mln ton ekwiwalentu CO2 do 2030 r. W porozumieniu tym wyznaczono ambitne i sprawiedliwe cele dla każdego państwa członkowskiego, aby odwrócić tendencje w zakresie zmniejszania się pochłaniania dwutlenku węgla w UE.

TechBIZKON VI-Mobility to międzynarodowe wydarzenie hybrydowe z panelami dyskusyjnymi dla start-upów i firm z Unii Europejskiej działających w sektorze mobilności osób.

W trakcie hybrydowego wydarzenia wystąpią najlepsi prelegenci z branży i organizacji publicznych z Austrii, Belgii, Niemiec, Włoch i Japonii oraz odbędą się prezentacje star-upów ze wszystkich uczestniczących krajów członkowskich.

Celem TechBIZKON jest połączenie europejskich i japońskich ekosystemów startapowych, zapewniając spotkania indywidualne pomiędzy uczestnikami i możliwości nawiązywania kontaktów.

Celem MEDEA Awards jest zachęcanie do innowacji i dobrych praktyk w zakresie wykorzystania mediów (audio, wideo, grafika i animacja) w edukacji. Nagrody stanowią również uznanie i promowanie doskonałości w produkcji i projektowaniu pedagogicznym produkcji edukacyjnych, zasobów, procesów i usług.

Trzecia edycja Europejskich Dni Innowacji Logistycznych odbędzie się w formule online w dniach 8 i 9 grudnia 2022 roku.  Konferencja z inicjatywy  ma na celu  znalezienie odpowiedzi na pytanie jak innowacje w logistyce i łańcuchu dostaw będą kształtować przyszłość. Zaproszeni eksperci przedstawią aktualne trendy

z sektorów:

  • Drony i robotyka
  • Zrównoważona logistyka
  • Odporność łańcucha dostaw

Podkategorie

White Star Logistics, wspólne przedsięwzięcie White Star Real Estate i Bain Capital Credit, przygotowuje kolejną inwestycję. Tym razem nie będzie to typowy obiekt logistyczny, ale park przemysłowo-logistyczny zorientowany na potrzeby lekkiej produkcji i zlokalizowany w mocno zurbanizowanej części Torunia. To kolejna inwestycja ogłoszona w ostatnich miesiącach przez dewelopera, po Raszynie i Nowym Koniku pod Warszawą. Nowe centrum przemysłowo-logistyczne powstanie we wschodniej części Torunia w bezpośredniej bliskości drogi ekspresowej S10, która jest sukcesywnie modernizowana. Inwestycja będzie realizowana w dwóch etapach: Pierwsza z hal będzie miała powierzchnię 27 186 m2, a hala B – 21 426 m2, czyli łącznie niemal 50 tys. m2. Strategia White Star Logistics zakłada stworzenie sieci nowoczesnych centrów logistycznych w najbardziej pożądanych miejscach w Polsce. Wszystkie budynki, które powstają w ramach projektu będą posiadały certyfikaty środowiskowe w systemie BREEAM na poziomie co najmniej very good. White Star Logistics w pierwszych 3 latach zamierza zrealizować w Polsce osiem projektów magazynowych o łącznej powierzchni docelowej ponad 500 tys. m2. Budżet tych projektów ma wynieść 350 mln euro.